Εργοθεραπεία - Μήτσιου Center

Εργοθεραπεία

εργοθεραπεία

Σύμφωνα με την Παγκόσμια Ομοσπονδία Εργοθεραπευτών (WFOT) παρέχεται ο ακόλουθος ορισμό της Εργοθεραπείας: «Η Εργοθεραπεία ως επιστήμη ασχολείται με την προώθηση της υγείας και της ευημερίας μέσω της εμπλοκής στο έργο».

Η λέξη Έργο περικλείει κάθε δραστηριότητα, εργασία,, δουλειά, δράση, πνευματική ή σωματική απασχόληση, φυσική ή ψυχική προσπάθεια, με την οποία το άτομο εμπλέκεται. Η εμπλοκή αυτή προϋποθέτει την ύπαρξη ανάλογων δεξιοτήτων, ικανοτήτων και τη διάθεση χρόνου και ενέργειας από το άτομο.

—   Με παιδία με αναπτυξιακές διαταραχές

—  Με ενήλικες μετά από τραυματισμό ή απώλεια της λειτουργικότητας τους

—  Με ηλικιωμένους

—  Με ψυχιατρικούς ασθενείς

Στόχος του Εργοθεραπευτής είναι η ανάπτυξη των ικανοτήτων  του ατόμου, ώστε το άτομο να είναι  λειτουργικά ανεξάρτητο στις καθημερινές του δραστηριότητες αλλά  και λειτουργικό στο περιβάλλον του (στο βαθμό πού μπορεί). Μέσω δραστηριοτήτων, οι οποίες είναι σκόπιμες και εξατομικευμένες για το κάθε άτομο, παρέχετε η θεραπεία με σκοπό την αύξηση ή τη διατήρηση των δεξιοτήτων στο μέγιστο βαθμό λειτουργικής απόδοσης.

Απευθύνεται σε τομείς εκπαίδευσης και παρέμβασης που έχουν ως στόχο την αυτό-εξυπηρέτηση, την ικανότητα παιχνιδιού, την ικανότητα ανεξάρτητης και λειτουργικής εργασίας και την ικανότητα χρήσης λειτουργικών μορφών κοινωνικοποίησης. Επίσης παρεμβαίνει στην πρόληψη εμφάνισης δυσκολιών. Μπορεί να περιλαμβάνει προσαρμογές στην εργασία ή το περιβάλλον του ατόμου για να αυξήσει την ανεξαρτησία και την ποιότητα της ζωής.

Επιπλέον ο Εργοθεραπευτής ασχολείται με παιδιά που έχουν φυσικά, αναπτυξιακά, συναισθηματικά και κοινωνικά ελλείμματα και απαιτούν την εξειδικευμένη βοήθεια στην εκμάθηση των δεξιοτήτων για να οδηγηθούν στην ανεξαρτησία, παραγωγικότητα και ικανοποίηση (ευχαρίστηση) της καθημερινής ζωής.

Σύμφωνα με τον Αμερικανικό Σύλλογο Εργοθεραπευτών, εάν το παιδί σας παρουσιάζει 3 ή περισσότερες από τις παρακάτω δυσκολίες, θα πρέπει να αναζητήσετε μία Εργοθεραπευτική αξιολόγηση:

  • Δεν παίζει με παιχνίδια της ηλικίας του
  • Δυσκολεύεται να αυτοεξυπηρετηθεί
  • Έχει ελαττωμένο μυϊκό τόνο (μοιάζει αδύναμο)
  • Είναι αδέξιο
  • Πέφτει εύκολα κάτω
  • Τρακάρει πάνω σε άλλους ή σε έπιπλα
  • Δυσκολεύεται να υπολογίσει καλά την θέση του σώματός του στον χώρο (χτυπάει εύκολα)
  • Σπάει συχνά τα παιχνίδια του
  • Δεν του αρέσει να χοροπηδάει, να κάνει κούνια
  • Δυσκολεύεται να ζωγραφίσει μέσα σε γραμμές, να κάνει παζλ, να κόψει με το ψαλίδι στο Νηπιαγωγείο
  • Υπάρχει εμφανής καθυστέρηση στην ανάπτυξη του λόγου και της ομιλίας
  • Η ομιλία του είναι δυσνόητη, δεν αρθρώνει σωστά
  • Είναι πολύ υπερκινητικό, δεν μπορεί να ησυχάσει
  • Είναι πολύ παθητικό, πάρα πολύ ήσυχο και αποτραβηγμένο
  • Δεν του αρέσει το μπάνιο, το κόψιμο των νυχιών ή το κούρεμα των μαλλιών
  • Δεν του αρέσει να το παίρνουν αγκαλιά
  • Είναι πολύ ευαίσθητο σε οσμές, γεύσεις , θορύβους ή αγγίγματα
  • Αποφεύγει την παιδική χαρά
  • Έχει δυσκολίες στον ύπνο
  • Έχει δυσκολίες στο φαγητό, λερώνεται υπερβολικά ή δεν τρώει κάποιες βασικές τροφές
  • Δεν μπορεί να συγκεντρωθεί ή συγκεντρώνεται υπερβολικά σε δραστηριότητα με αποτέλεσμα να μην μπορεί να μεταβεί σε άλλη
  • Χρειάζεται περισσότερη εξάσκηση από άλλα παιδιά για να μάθει καινούρια πράγματα
  • Αντιστρέφει γράμματα και αριθμούς, δεν αφήνει διάστημα μεταξύ των γραμμάτων και λέξεων όταν γράφει
  • Ο γραφικός του χαρακτήρας είναι πολύ κακός
  • Κουράζεται εύκολα κατά την σχολική του εργασία
  • Δυσκολεύεται να ακολουθήσει προφορικές οδηγίες
  • Έχει ελαττωμένη αυτοπεποίθηση
  • Δυσκολεύεται να κάνει φίλους της ίδιας ηλικίας, προτιμά να παίζει με μεγαλύτερα ή μικρότερα παιδιά

“Είναι ωραίο όταν παίρνεις την ανατροφοδότηση της θετικής εξέλιξης του παιδιού τόσο από το ίδιο το παιδί όσο και από τους γονείς  και τους γύρω του. “

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Λογοθεραπεία
Ψυχοθεραπεία
Δυσλεξία
Μαθησιακές Δυσκολίες